"تفاعلية الإعلانات الإلکترونية وعلاقتها بتدعيم قيمة العلامة التجارية" "دراسة ميدانية على شرکات الاتصالات العاملة في مصر"

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

قسم الإعلام -شعبة العلاقات العامة والإعلان - بکلية الآداب- جامعة حلوان

المستخلص

ملخص البحث
    استهدفت الدراسة الحالية التعرف على کيفية استخدام شرکات الاتصال العاملة في مصر(فودافون-أورانج–اتصالات)، للأدوات التفاعلية للإعلانات الإلکترونية المقدمة عبر الإنترنت وتأثيرها على قيمة العلامة التجارية بأبعادها الأربعة (الوعي– الجودة المدرکة- المشاعر المرتبطة بالعلامة التجارية –الولاء للعلامة التجارية)للشرکات عينة الدراسة باعتبارها العلامات التجارية ذات الوزن النسبي الأکبر، وذلک من خلال إجراء دراسة ميدانية على عملاء الشرکات عينة الدراسة من خلال الاعتماد على صحيفة الاستقصاء کأداة لجمع البيانات من عينة عمدية بلغ قوامها(450) مفردة، ولتحقيق أهداف الدراسة اعتمدت الدراسة الحالية على نموذج الوزن النسبي للعلامة التجارية کإطار نظري لها؛ وقد توصلت الدراسة الحالية إلى عدة نتائج أبرزها أن الإعلانات الإلکترونية لها دور کبير في تدعيم قيمة العلامة التجارية بأبعادها الأربعة، کما أن الاعلانات عبر مواقع الشبکات الاجتماعية الأکثر تفضيلًا لدى عينة الدراسة.
Abstract:
The main purpose of This study to Know The natureof E-lectronice  Advertising , To The number of firms in Telecommunication sector (Vodafon-orange-Etisalate),How companies manages Their E-electornic advertisng,  and what are the most important activity providing their brand equity,  mange the brand equityd developing the brand equity for the Telecommunication sector.,the study also aimed at assuring the effectiveness of E-lectronic advertising   in providing the audience with needed information  forming their expectations about the products and the brand name. for brand equity with it's elements (Brand awareness-Brand Loyalty-perceived of brand equity-Brand assignation)., Methodology in this field study conducted on SM users (450),The users should Be used The ELe-ctronice advertisng at (Vodafone-orange-Etialate) To achieve The goals of this study, and answer the study's questions, this study based on it's therocical framework on Brand Equity Model, the research relied on it  to study the E-marketing activities,  to identify the different stages that (Vodafone-orange-etisalate) through when using  E-elelctronic advertisng,  In the Failde study, This study Show., To achieve The goals of this study, and answer the study's questions, this study based on it's therocical framework on Dialogue Theory, the research relied on it  to study the E-marketing activities,  to identify the different stages that (Vodafone-orange-etisalate) through when using  E-Marketing activities,  In the analytical study, The research depend on also Dialogue Theory to recognize the elements and information on which organization deepened on to mange   the brand equity hase agreat Role in providing brand equity., the companies use many different the companies use many different E-Marketing activates there are more importance this are Social Media Network,  websites and online advertising. there are more importance this are Social Media Network,  websites and online advertising.

الموضوعات الرئيسية